perjantai 7. lokakuuta 2016

"Se oikea(ko)"

Häämekko
Mekko on varmasti morsiamen (eli meidän häissä minun) suurin huoli ja onni. Päänvaivaa aiheuttaa varmasti tietämättömyys siitä mikä itselle sopii tai mikä miellyttäisi silmää, sekä mekkojen hinnat. Itse olen jo löytänyt oman "sen oikean" mekkoni. Voin vain sanoa että jos mekko on hakusessa, sovittele. Varaa aikoja moniin liikkeisiin ja käy useammassa liikkeessä sovittelemassa. Minusta vain niin löytyy oikea mekko ja voit olla varma siitä! Minulla oli mielitiettyni löydettynä netistä Mecco nimisen kaupan sivuilta, onneni on kuitenkin etten pitänyt heidän tavastaan toimia asiakkaan ja mekon suhteen. Olisi siis ensin pitänyt tilata mekko netistä, maksaa se kokonaisuudessaan, odottaa ja sitten vielä palauttaa 14 päivän kuluessa saapumisesta, mikäli ei olisikaan hyvä. 


Ylempänä siis mekko, jota luulin pitkään omakseni, mutta sen sovittaminen kun oli tehty niin vaikeaksi, päätin unohtaa sen ainakin siihen saakka että pääsen sovittelemaan erityylisiä mekkoja. No nyt se on unohdettu loppu elämäksi, sillä minulla on nyt maailman kaunein mekko! Varasin myös ajan Juhlapuku Bellaan ja sain pettyä taas... Ei mitään kauhean erityistä, budjettiin liian kallista ja ei edes parhaimmalla palvelulla, vaikka olin kuullut liikkeestä paljon hyvääkin. Itse käytin tunnin sovitusajastani maksimissaan puoli tuntia ja päätin sen riittävän. 

Siirryin Lovebirds -liikkeeseen, Pohjoiselle Rautatiekadulle, jossa olin käynyt jo aiemminkin. Mekko nro1 oli sovituksessa ensimmäisellä kerralla, mutta alkoi säväyttää itseä vasta kuvien kautta myöhemmin. Ja koska Lovebirds on käytettyjä mekkoja välittävä myymälä, monet mekot menevät nopeasti, eikä mekkoa nro1 ollut enää siellä palatessani muutaman viikon jälkeen. Toisella kerralla kokeilin kolmea eri mekkoa. Mekko nro2 oli mieleen ulkonäön ja hinnankin puolesta, muttei antanut minusta tarpeeksi vahvaa tunnetta. Mietin että saako se oikea mekko vedet silmiin? Kaikki sovittamani mekot olivat olleet "vain" kauniita. Mekko nro3 oli olkaimeton ja siihen lisättiin pitsibolero, sillä toivoin ettei mekkoni olisi olkaimeton. Se oli myös kaunis päälläni, mutta mielessä oli vain päästä sovittamaan mekkoa nro4. Jätin sen tarkoituksella viimeiseksi, sen näkeminen pukukopissa toi tunteen että nytkö se löytyi. Kun tulin ulos kopista mekko nro4 päälläni ja sanoin, että mekkoni taisi löytyä. Alkoi äitini itkeä ja yksi kaasoistani sekä minä myös vetistelimme.. Siitä tuli se tunne, jota olin pohtinut ja pelännyt ettei sellaista tulekaan, kuin telkkarin hääohjelmissa. Mekko nro4 oli melkein kaikkea muuta kuin olin ajatellut, mutta se oli kuin tehty minulla ja vielä hääbudjetin kipurajalla, 700€. Sen mekon tulette kuitenkin näkemään vasta vajaan vuoden päästä, mutta alhaalla Lovebirdsissä sovittamiani pukuja.

 Mekko nro1

 Mekko nro2

Mekko nro3

Tj 302

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti